Uusien asuntojen ostajat ovat entistä tyytyväisempiä hankintaansa – Lujatalo nosti tuotelaatuaan huimasti EPSI Ratingin tekemässä tutkimuksessa

Tiedote|07.04.2025

EPSI Ratingin tekemän tuoreimman tutkimuksen tulokset koskien kuluttaja-asiakkaiden ostamia ja viime vuonna vastaanottamia uusia asuntoja ovat miellyttävää luettavaa. Asunnon hankkineiden asiakaskokemus on säilynyt korkealla tasolla ja uudisasuntorakentamisen asiakastyytyväisyystutkimuksen viime vuoden tulokset nousivat hieman edellisvuodesta. 

– Lujatalon asiakastyytyväisyys on ollut viime vuosina nousussa, ja tuorein tulos on eritoten rahalle saatavan vastineen sekä tuotelaadun nousujen myötä historian toiseksi korkein yhtiölle mitattu, taustoittaa EPSI Rating Suomen maajohtaja Heidi Laitinen.

Lujatalo nosti asiakastyytyväisyyttään 1,0 indeksipisteellä yltäen erittäin korkeaan asiakastyytyväisyystasoon (75,8).

Tuotelaatu ja rakentamisen laatu – Lujatalolla molemmissa merkittävä parannus

Lujatalo kehitti tuotelaatuaan vahvasti: indeksi nousi 3,0 pistettä lukemaan 80,6, mikä kertoo erinomaisesta suorituksesta. Asiakkaiden kokemukset paranivat lähes kaikilla tuotelaadun osa-alueilla, ja erityisesti asunnon pohjaratkaisuihin ja aikataulussa pysymiseen oltiin tyytyväisiä. Lujatalo ylitti toimialan keskiarvon esimerkiksi käytettyjen materiaalien laadussa ja asunnon virheettömyydessä.

Tuotelaadun ohella asiakkaat arvioivat myös rakentamisen laatua, joka liittyy erityisesti asunnon virheettömyyteen, aikataulussa pysymiseen ja kosteudenhallinnan toteutukseen. Lujatalo paransi näilläkin mittareilla tulosta merkittävästi, sen rakentamisen laatuindeksi nousi 81,2:een (+2,6).

Taloyhtiön yhteiset tilat, pysäköinti ja piha-alueet vaikuttavat olennaisesti arjen sujuvuuteen ja asumismukavuuteen. Lujatalo nousi esiin viher- ja piha-alueissa, joissa se ylitti toimialan keskiarvon arvosanalla 74,7. Viihtyisät piha-alueet ja huoliteltu ympäristö täydentävät onnistunutta kokonaisuutta ja vaikuttavat positiivisesti asiakaskokemukseen.

– On hienoa, että Lujatalon tulos on noussut ja asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä uusiin koteihinsa ja meidän tuottamaamme laatutasoon. Tulemme jatkossakin panostamaan palveluun, loppulaatuun ja asuttavuuteen, sillä tyytyväinen asiakas on tärkein prioriteettimme, sanoo Lujatalon asuntorakentamisen toimialajohtaja Tero Saanisto.

Sinua saattaisi kiinnostaa

Lujatalon rakentaman Vaalan vankilan vihkiäisiä vietettiin 25.3.2025

Lujatalo rakentaa Mehiläiselle uuden palveluasumisen yksikön Raisioon

Lujatalo rakentaa Nrepille yli 500 asunnon ja hoivapaikan hankkeen Helsinkiin